Antal fildelare konstant
BY ON Okt 27, 2005
3

3,1 miljoner personer, eller 47 procent av alla i åldrarna 15 till 74 år hade bredband hemma under tredje kvartalet i år, enligt Mediavisions Bredbandstracking. Mediavision skriver att: Bredbandsmarknaden rör sig allt mer mot mognad, vilket betyder att tillväxten framöver kan väntas bli svagare. Mediavision hävdar också att andelen fildelare minskar. För ett år sedan […]

3,1 miljoner personer, eller 47 procent av alla i åldrarna 15 till 74 år hade bredband hemma under tredje kvartalet i år, enligt Mediavisions Bredbandstracking. Mediavision skriver att:

Bredbandsmarknaden rör sig allt mer mot mognad, vilket betyder att tillväxten framöver kan väntas bli svagare.

Mediavision hävdar också att andelen fildelare minskar. För ett år sedan uppgav 32 procent att de utnyttjat fildelningstjänster, mot 24 procent under det tredje kvartalet i år. Räknat i antalet individer är summan konstant, runt 700 000.

Förklaringen är att de som skaffar sig bredband idag är äldre och kanske inte lika begivna på att ladda ner musik och film.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.