Företagsbloggarnas olösliga dilemma

Nu när Financial Times skriver om företagsbloggar kommer kanske svenska företag att vakna upp ur sin törnrosasömn och skaffa bloggar. Financial Times har fångat dilemmat för företag som funderar på att starta bloggar:

On the one hand, avoiding the blogosphere altogether seems a bad idea. Kryptonite, a maker of bicycle locks, was caught flat-footed last year when an enterprising blogger discovered he could pick his expensive Kryptonite lock with the end of a plastic pen. Kryptonite’s lack of a significant blog of its own meant it had no efficient way to respond to the original blogger’s claim. A video exposing the lock’s vulnerability soon spread into the mainstream media.

On the other hand, companies that wish to engage with the blogosphere face an intractable credibility problem. Bloggers are an anti-establishment lot, and messages from big business are automatically suspect. In bloggers’ eyes, most companies’ attempts to insert themselves into online conversation come across as ham-fisted at best, and disingenuous at worst.

Bloggar är ingen fluga utan ett nödvändigt kommunikationsverktyg för de företag och organisationer som vill vissa att de hänger med och är villiga att före en dialog med medlemmar, kunder, partnerns och media.