Bourbon update kostade Jajja 9 miljoner
BY ON Nov 25, 2005
1

När Google förändrade sökalgoritmen i våras för att komma tillrätta med sökspam så kostade det sökmotoroptimerarna Jajja 9 miljoner kronor i lägre omsättning för 2005, skriver Internetworld. Googles uppdatering har även fått Jajja att sluta med så kallade spegelsidor där externa stenhårt opimerade sidor driver trafik till sajten. Relaterade

När Google förändrade sökalgoritmen i våras för att komma tillrätta med sökspam så kostade det sökmotoroptimerarna Jajja 9 miljoner kronor i lägre omsättning för 2005, skriver Internetworld. Googles uppdatering har även fått Jajja att sluta med så kallade spegelsidor där externa stenhårt opimerade sidor driver trafik till sajten.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Det visar ju hur pass oseriös den branschen är. Att använda spegelsidor är riktigt fult — tack Google för Bourbon!