IBM satsar på podcast
BY ON Nov 25, 2005
0

IBM är kanske det företag som satsat mest på både interna och externa bloggar. Nu går det ytterligare ett steg och lanserar en rad interna och externa podcasts, dvs nedladdningsbara ljudfiler via rss-flöden [via Wackå]. Infoworld skriver om hur ett tidigare gruppsamtal till 7 000 anställda varje har utvecklats till en podcast. IBM sparar massor […]

IBM är kanske det företag som satsat mest på både interna och externa bloggar. Nu går det ytterligare ett steg och lanserar en rad interna och externa podcasts, dvs nedladdningsbara ljudfiler via rss-flöden [via Wackå].

Infoworld skriver om hur ett tidigare gruppsamtal till 7 000 anställda varje har utvecklats till en podcast. IBM sparar massor av dollar och 7 000 anställda slipper lägga upp sin tidsplanering kring ett gruppsamtal.

I podcastserien kallad IBM and the future of… riktar sig IBM till en publik utanför företaget. 40 000 nedladdningar har IBM loggat.

I Sverige bör vi kanske få igång vanliga företagsbloggar innan vi blir allt för esoteriska med podcasts.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.