Yahoo köper Del.icio.us
BY ON Dec 12, 2005
2

Portalen Yahoo har köpt upp den populära bokmärkestjänsten Del.icio.us. Det var väl bara en tidsfråga innan någon större aktör skulle köpa upp den utmärkta tjänsten där alla delar med sig av sina bokmärken till varandra. Idag använder 300 000 personer tjänsten. Mina Del.icio.us bokmärken hittar ni här. Yahoo lovar att inte lägga upp annonser hos […]

Portalen Yahoo har köpt upp den populära bokmärkestjänsten Del.icio.us. Det var väl bara en tidsfråga innan någon större aktör skulle köpa upp den utmärkta tjänsten där alla delar med sig av sina bokmärken till varandra. Idag använder 300 000 personer tjänsten. Mina Del.icio.us bokmärken hittar ni här.

Yahoo lovar att inte lägga upp annonser hos Del.icio.us eftersom de inte vill störa communityn kring tjänsten. Samtidigt spekuleras det i att Yahoo kommer använda tjänsten till att förbättra sitt sökreslultat.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Det fina med det är ju att de har nätets två starkaste etikett-tjänster under sitt paraply numera. Flickr och del.icio.us.

  • (Vilket iofs ger dem ännu mindre skäl att vara så dåliga på etiketter som de är på sina egenutvecklade sajter.)