I år tar Lunarstorm över bloggsfären
BY ON Jan 2, 2006
4

Communityn Lunarstorm planerar att under 2006 att lansera en bloggfunktion som gör det möjligt för alla att läsa medlemmarnas dagböcker utan att vara inloggad på Lunarstorm. Det berättade grundaren Rickard Ericsson när jag intervjuade honom i november. Att jag skriver om det först nu beror på att han lovade mig exakt information om lanseringsdatum som […]

Communityn Lunarstorm planerar att under 2006 att lansera en bloggfunktion som gör det möjligt för alla att läsa medlemmarnas dagböcker utan att vara inloggad på Lunarstorm. Det berättade grundaren Rickard Ericsson när jag intervjuade honom i november. Att jag skriver om det först nu beror på att han lovade mig exakt information om lanseringsdatum som inte kommit.

När Lunarstorm släpper sin bloggfunktion bland sina 1,3 miljoner användare blir det ”the big bang” i svenska bloggsfären. Även om bara tio procent väljer att aktivera den öppna bloggfunktionen kommer bloggsfären aldrig mer bli sig lik. Jag håller inte med Svd som häromdagen skrev att bloggar kommer att vara lika intressanta som texttv under 2006. Det blir ett spännande bloggår 2006. Men Svd har ändå som alltid full koll:

Med tanke på att mediekändisarnas realtidsjournalistik ibland kändes mer som ett tvångsmässigt ont än som ett utslag av bubblande kreativitet (”Jag har hängigt barn hemma. Hinner bara en snabb-blogg”) får man väl hoppas att de intressantaste tankegångarna vinner i längden, även i bloggrymden.

Kvällstidningarna stod för de flesta blogghaverierna under 2005. Jag hoppas att lunarstormsbloggarna marginaliserar Skugge och Virtanen i år.

Sök på Lunarstorm i Eniro Nyhetssök.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.