Overture sänker priserna på sponsrade länkar
BY ON Jan 16, 2006
0

Overture som säljer sponsrade länkar på MSN, Yahoo, Spray, Pricerunner och Altavista sänker lägsta budet på sökord från 0,15 euro till 0,05 euro. Prissänkningen gör det värt att köpa mindre populära sökord enbart för att exempelvis driva trafik till en sajt. Men det är knappast värt att göra sig besväret med femtio öre för attraktiva […]

Overture som säljer sponsrade länkar på MSN, Yahoo, Spray, Pricerunner och Altavista sänker lägsta budet på sökord från 0,15 euro till 0,05 euro. Prissänkningen gör det värt att köpa mindre populära sökord enbart för att exempelvis driva trafik till en sajt. Men det är knappast värt att göra sig besväret med femtio öre för attraktiva sökord som normalt kostar betydligt mer. Googles annonsprogram Adwords börjar så lågt som tio öre.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.