Bonnier köper bloggar
BY ON Jan 23, 2006
1

Bonnier Dagstidningar köper bloggarna Prylfeber, Macfeber, Ipodfeber, Spelfeber, Bilfeber, Hojfeber, Reklamfeber och Videofeber. Grundarna Roger Åberg och Andreas ”Wille” Wilhelmsson kommer att jobba vidare med bloggarna. Feber-bloggarna ska samverka med Bonniers dagstidningar som Dagens Nyheter, Expressen och Sydsvenskan. – Samarbetet på nätsidan innebär att bloggarna får tillgång till sajter med stor trafik. Vi kan tänka […]

Bonnier Dagstidningar köper bloggarna Prylfeber, Macfeber, Ipodfeber, Spelfeber, Bilfeber, Hojfeber, Reklamfeber och Videofeber. Grundarna Roger Åberg och Andreas ”Wille” Wilhelmsson kommer att jobba vidare med bloggarna.

Feber-bloggarna ska samverka med Bonniers dagstidningar som Dagens Nyheter, Expressen och Sydsvenskan.

– Samarbetet på nätsidan innebär att bloggarna får tillgång till sajter med stor trafik. Vi kan tänka oss samarbete om innehållet, vi bevakar ju samma ämnen, säger John Hedberg till Resumé.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Ännu ett steg mot en kommersialiserad bloggvärld alltså. Någon borde nästan hålla koll på vilka blogga som snackar med en sedel i bakhuvudet. De tenderar nog att ofta skriva det som går i deras ägares linje…