Pricerunner-grundare satsar på buzz-marketing
BY ON Jan 30, 2006
2

De tre Pricerunner-grundarna Kristofer Arwin, Magnus Wiberg och Martin Alexanderson har tillsammans med tidigare vd-n på OTW Communications, Pär Thunström, startat företaget Buzzador som ska syssla med ”buzz marketing” skriver DI. Pricerunner-grundarna som tidigare sålt Pricerunner till amerikanska Valueclick lämnade företaget vid årsskiftet. Hos Buzzador kan privatpersoner anmäla sitt intresse att testa nya produkter och […]

De tre Pricerunner-grundarna Kristofer Arwin, Magnus Wiberg och Martin Alexanderson har tillsammans med tidigare vd-n på OTW Communications, Pär Thunström, startat företaget Buzzador som ska syssla med ”buzz marketing” skriver DI.

Pricerunner-grundarna som tidigare sålt Pricerunner till amerikanska Valueclick lämnade företaget vid årsskiftet.

Hos Buzzador kan privatpersoner anmäla sitt intresse att testa nya produkter och tjänster. På sin hemsida förklarar de vad buzz marketing går ut på:

Buzzador håller på att skapa en portal med mun-mot-mun marknadsföringsambassadörer. Vi vet vilka intressen de har och vad de arbetar med och var de finns.

Buzzador erbjuder sedan företag att köpa kampanjer riktade till alla buzzadorer eller en målgruppsbestämd del av Buzzadorerna. De får sedan från Buzzador ett kampanjupplägg och produktprover hemsända. De ska sedan med hjälp av mun-mot-mun metoden berätta om produkten för sina vänner, arbetskamrater mm.

För att Buzzador ska fungera behövs det nog samarbeten med stora sajter som Lunarstorm eller Passagen, men det är säkert på gång.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.