Blogga dig till rikedom
BY ON Feb 17, 2006
2

Missa inte magasinet New Yorks artikel om de som bloggar sig till rikedom och de som ohjälpligt fastnar i bloggarnas c-liga. I USA drivs de populäraste bloggarna som företag med flera heltidsanställda och kontor på Manhattan. Men då har de också över 200 000 visningar per dag och blygsamma omkostnader. Det finns inte en chans […]

Blog to riches

Missa inte magasinet New Yorks artikel om de som bloggar sig till rikedom och de som ohjälpligt fastnar i bloggarnas c-liga. I USA drivs de populäraste bloggarna som företag med flera heltidsanställda och kontor på Manhattan. Men då har de också över 200 000 visningar per dag och blygsamma omkostnader. Det finns inte en chans att mainstream media kan matcha det konceptet. Om flera av dagens populäraste bloggar startades mest på skoj så har de seriösa bloggsatsningarna idag både affärsplaner och kapital. Historien om Pete Rojas som startade bloggen Engadet och sedan sålde sitt företag till AOL för 25 miljoner dollar kan få alla bloggare att hulka av avundsjuka. Men det är killar som Rojas som man vill ska lyckas:

I didn’t intend to become a millionaire, but I wound up there anyway, säger Rojas.

Trots miljonerna bloggar han vidare från morgon till kväll lika fast i jakten på ny cool teknologi som tidigare. Att jaga rätt på bilder på den senaste Palm Treon är fortfarande det bästa han vet.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.