En av tio kommer att publicera sig på nätet
BY ON Apr 11, 2006
0

I enkäten som ligger till grund för Telias trendspaning för 2006 har en av tio privatpersoner svarat att de tänker starta en blogg eller på något annat sätt publicera sig på nätet [via Beta Alfa 2.0]. I en värld där hela tio procent av befolkningen funderar på att börja blogga bör nog mainstreammedia ta sig […]

I enkäten som ligger till grund för Telias trendspaning för 2006 har en av tio privatpersoner svarat att de tänker starta en blogg eller på något annat sätt publicera sig på nätet [via Beta Alfa 2.0].

I en värld där hela tio procent av befolkningen funderar på att börja blogga bör nog mainstreammedia ta sig en ordentlig funderare på hur de ska interagera med denna enorma mängd av barfotapublicister. Personligen skulle jag aldrig vilja vara utan min Svenska Dagbladet varje morgon. Men de mest intressanta nyheterna hittar jag på bloggar. Ibland som egna scoop men oftast har bloggaren letat upp en intressant artikel på någon vanlig tidningssajt som jag normalt inte läser. Faktum är att jag slutat med mitt vanliga mediasvep bland tidningarna på morgonen eftersom det som är intressant ändå blir omskrivet på mina favoritbloggar.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.