Allt viktigare att ranka högt i sökmotorerna
BY ON Apr 12, 2006
1

Det har blivit allt viktigare att finnas med bland sökmotorernas första resultatsidorna på de sökord sajtägare vill hittas under. 62 procent av sökpubliken klickar på sökträffar på första resultatsidan och bara tio procent klickar på träffar efter tredje resultatsidan. Det visar en studienThe iProspect Search Engine User Behavior Study genomförd av Juptiter Reseach på i […]

Det har blivit allt viktigare att finnas med bland sökmotorernas första resultatsidorna på de sökord sajtägare vill hittas under. 62 procent av sökpubliken klickar på sökträffar på första resultatsidan och bara tio procent klickar på träffar efter tredje resultatsidan. Det visar en studienThe iProspect Search Engine User Behavior Study genomförd av Juptiter Reseach på i samarbete med Iprospect. Det intressanta är att en allt mindre andel av sökpubliken klickar längre fram bland resultatsidorna. 2002 klickade 48 procent på träffar på första resultatsidan och 81 procent på de tre första resultatsidorna.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.