Elon köper e-butiken Vitvarumäklarna
BY ON Maj 5, 2006
0

Vitvarukedjan Elon med en omsättning på två miljarder kronor köper internetföretaget Vitvarumäklarna. Och varumärket Elon kommer att få en framskjuten plats hos Vitvarumäklarna. – Vi känner att vi måste vara där för framtidens konsumenter, även om butikerna kommer att fortsätta vara ryggraden i vår försäljning, säger Christer Larsson till Supermarket. Alla vill bli e-handlare idag. […]

Vitvarukedjan Elon med en omsättning på två miljarder kronor köper internetföretaget Vitvarumäklarna. Och varumärket Elon kommer att få en framskjuten plats hos Vitvarumäklarna.

– Vi känner att vi måste vara där för framtidens konsumenter, även om butikerna kommer att fortsätta vara ryggraden i vår försäljning, säger Christer Larsson till Supermarket.

Alla vill bli e-handlare idag. På Stora E-handelsdagen i onsdags fick jag veta att Indiska och Wedins bygger e-handelsplattformar. Sedan tidigare vet vi att Stadium är på gång med nätförsäljning. De som säljer e-handelslösningar har knappt tid att ta emot fler kunder. Och en e-handelsleverantör berättade att eftertraktad arbetskraft inte ens dyker upp på anställningsintervjuer.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.