Allt fler köper nedladdningsbar musik
BY ON Maj 9, 2006
0

Mediavisions bredbandstracking visar att Sveriges 3,5 miljoner bredbandsinnehavarna köper nedladdningsbar musik i allt större utsträckning. Andelen bredbandsinnehavare som köpt nedladdad musik ökade från knappt 7 procent i Q4 2005, till nära 9 procent i Q1 2006. Det motsvarar 300 000 individer. Mediavision tror att 400 000 bredbandsinnehavare kommer att köpa nedladdningsbar musik inom ett år. […]

Mediavisions bredbandstracking visar att Sveriges 3,5 miljoner bredbandsinnehavarna köper nedladdningsbar musik i allt större utsträckning.

Andelen bredbandsinnehavare som köpt nedladdad musik ökade från knappt 7 procent i Q4 2005, till nära 9 procent i Q1 2006.

Det motsvarar 300 000 individer. Mediavision tror att 400 000 bredbandsinnehavare kommer att köpa nedladdningsbar musik inom ett år.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.