Elle vill fördubbla sökmotortrafiken
BY ON Maj 19, 2006
2

Jag lyssnade idag på Antoine Clément som är internetchef på det internationella tidskriftsförlaget Hachette Filipacchi Media som bland annat ger ut Elle. Han berättade att bara 24 procent av besöken till deras sajter kommer via sökmotorerna. – Vi har arbetat med små webbyråer som gör saker rätt, men inte tillräckligt bra. Men vi är idag […]

Jag lyssnade idag på Antoine Clément som är internetchef på det internationella tidskriftsförlaget Hachette Filipacchi Media som bland annat ger ut Elle. Han berättade att bara 24 procent av besöken till deras sajter kommer via sökmotorerna.

– Vi har arbetat med små webbyråer som gör saker rätt, men inte tillräckligt bra. Men vi är idag medvetna om våra sajters tekniska brister, säger Antoine Clément, på ett frukostmöte i Stockholms som International Advertising Bureau arrangerade.

Målet är att 40 till 60 procent av besöken ska komma via sökmotorer.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Måste inte något vara åtminstone tillräckligt bra för att kunna vara rätt? 😉

  • Urban Lindstedt

    Hans engelska var inte direkt lysande, men är ganska säker på att min översättning ä rätt 🙂