Jim Westergrens recept
BY ON Maj 26, 2006
0

SEO-konsulten Jim Westergren ger ett bra råd till en klient som han tackar nej till eftersom han inte tror att kunden kommer bli nöjd med resultatet. Kunden vill få sajten optimerad mot orden Car rental, men saknar helt innehåll. I wrote some very nice tips to him for free, such as limit your site to […]

SEO-konsulten Jim Westergren ger ett bra råd till en klient som han tackar nej till eftersom han inte tror att kunden kommer bli nöjd med resultatet. Kunden vill få sajten optimerad mot orden Car rental, men saknar helt innehåll.

I wrote some very nice tips to him for free, such as limit your site to a narrow field in this niche (certain cities??) and create a good resource on it and target those KWs.

Som så ofta här i livet vill folk ta genvägar, men långsiktig sökoptimering kräver innehåll. Varför inte ta Jim på orden och börja med att samla innehåll innan man kontaktar en sökoptimerare.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.