Buzz no koll marketing
BY ON Maj 29, 2006
15

När buzzmarknadsförarna Buzzparadise ville köra lite skön bloggmarknadsföring kontaktade de Idg-tidningen M3s chefredaktör och redaktionschef i tron att de hittat en prylblogg som de kunde smickra till gratisreklam. Hej Daniel & Anders, Vi har lagt märke till din blogg/hemsida for dess kvalitet och stil. Därför skulle vi vilja erbjuda dig att delta i en VIP […]

När buzzmarknadsförarna Buzzparadise ville köra lite skön bloggmarknadsföring kontaktade de Idg-tidningen M3s chefredaktör och redaktionschef i tron att de hittat en prylblogg som de kunde smickra till gratisreklam.

Hej Daniel & Anders,

Vi har lagt märke till din blogg/hemsida for dess kvalitet och stil. Därför skulle vi vilja erbjuda dig att delta i en VIP kampanj som vi organiserar i samband med lanseringen av den nya mobiltelefonen, LG KG800 Chocolate . Efter att ha läst din blogg tror vi att du nog skulle kunna vara intresserad av att vara en del av den grupp VIP bloggare som LG Europe har valt ut for att upptäcka deras nya mobiltelefon.

Lägg märke till den smickrande stilen – det handlar om att få bloggaren att känna sig utvald. Bättre kan ni Buzzmarketers – skicka en mobil nästa gång.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.