MSN lanserar Ad Center i Sverige nästa år
BY ON Jun 8, 2006
0

Nästa år kommer MSN att lansera ett Adcenter för sökannonsering i Sverige. Därmed slutar MSN Sverige att sälja sponsrade länkar via Yahoo Search Marketing nätverk, skriver Dagens Media i senaste numret. Jag hade inte väntat mig att MSN skulle dra sig ur Yahoo Search Marketings nätverk så snart. Frågan är hur Yahoo Search Marketing i […]

Nästa år kommer MSN att lansera ett Adcenter för sökannonsering i Sverige. Därmed slutar MSN Sverige att sälja sponsrade länkar via Yahoo Search Marketing nätverk, skriver Dagens Media i senaste numret. Jag hade inte väntat mig att MSN skulle dra sig ur Yahoo Search Marketings nätverk så snart. Frågan är hur Yahoo Search Marketing i Sverige kommer att klara att de tappar sin största trafikkälla?

För utvecklingen inom sponsrade länkar är skilsmässan bra eftersom det innebär att vi snart har fyra stora aktörer som marknadsför sökmarkandsföring: Google, Eniro, MSN och Yahoo Search Marketing. Det kommer att driva markanden.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.