Jajja breddar med sponsrade länkar
BY ON Jun 15, 2006
3

Sökoptimeringskonsulten Jajja Communication börjar förmedla sponsrade länkar. Många av våra kunder har efterfrågat hjälp med sponsrade länkar, säger Mattias Kellquist till Uppkopplat. Efterfrågan på sponsrade länkar ökar kraftigt, men Uppkopplats bedömning är att det också handlar om att sponsrade länkar är en enklare produkt att sälja in jämförelse med sökoptimerng till kunder på en omogen […]

Sökoptimeringskonsulten Jajja Communication börjar förmedla sponsrade länkar.

Många av våra kunder har efterfrågat hjälp med sponsrade länkar, säger Mattias Kellquist till Uppkopplat.

Efterfrågan på sponsrade länkar ökar kraftigt, men Uppkopplats bedömning är att det också handlar om att sponsrade länkar är en enklare produkt att sälja in jämförelse med sökoptimerng till kunder på en omogen marknad.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Lars

    Att administrera sponsrade länkar är rätt enkelt. Hur mycket tar Jajja och deras konkurrenter betalt?
    För lägsta möjliga CPO och fullständig koll bör man överväga att sköta sponsrade länkar in-house.

  • Urban Lindstedt

    Det beror nog på vilken typ av kampanjer man vill genomföra. Det är inte gratis att skaffa sig kompetensen själv, men om det handlar och affärskritisk verksamhet ska man alltid överväga att göra det själv.

  • Viktor Norelius

    Men har inte Jajja erbjudit Sponsrade länkar längre än så? Hmm, förvirrad…fått för mig att dem erbjudit sedan något år tillbaks?