Borders bygger community
BY ON Feb 20, 2007
2

Bokhandelskedjan Borders med 1 300 butiker runt om i världen har skapat en lysande sajt som på ett smart sätt understöjder de fysiska butikerna. På Borders Bookclub presenteras fyra nya titlar varje månad tillsammans med utdrag ur böckerna, författarpresentationer och utförliga diskussionfrågor om böckerna. Besökarna kan sedan via sajten reservera böckerna i sin närmaste Borderbutik via […]

Bokhandelskedjan Borders med 1 300 butiker runt om i världen har skapat en lysande sajt som på ett smart sätt understöjder de fysiska butikerna. På Borders Bookclub presenteras fyra nya titlar varje månad tillsammans med utdrag ur böckerna, författarpresentationer och utförliga diskussionfrågor om böckerna. Besökarna kan sedan via sajten reservera böckerna i sin närmaste Borderbutik via webben och få 20 procents rabatt. Det går också att diskutera de aktuella böckerna på nätet med författarna och andra läsare.

Med ett ganska begränsat innehåll lyckas Borders stöjda framväxten av en community och samtidigt stärka sin vanliga offlineverksamhet.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.