Bloggandets ROI
BY ON Feb 21, 2007
0

Forrester har intervjuat Microsoft, BMC, Dell, HP, Southwest Airlines, Sun Microsystems, Starwood Hotels, Verizon and Wells Fargo om fördelarna med företagsbloggande och Steve Rubel refererar ur rapporten som kostar 279 dollar att köpa. ”greater brand visibility in mainstream media on the Web, word of mouth, improved brand perception, instantaneous consumer feedback, increased sales efficiency and fewer ”customer service-driven PR […]

Forrester har intervjuat Microsoft, BMC, Dell, HP, Southwest Airlines, Sun Microsystems, Starwood Hotels, Verizon and Wells Fargo om fördelarna med företagsbloggande och Steve Rubel refererar ur rapporten som kostar 279 dollar att köpa.

”greater brand visibility in mainstream media on the Web, word of mouth, improved brand perception, instantaneous consumer feedback, increased sales efficiency and fewer ”customer service-driven PR blowups.

Ännu mer intressant är Forresters model för att kunna räkna ut om det går att räkna hem en investering i bloggande. Det går alltid att översätta bloggläsare och buzz i bloggsfären i kronor och ören.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.