Fler besökare med SEO-rubriker
BY ON Mar 4, 2007
0

Många amerikanska tidningar satsar på sökmotoroptimerade rubriker på sina webbupplagor skriver C-net. De som ligger på fronten använder till och med sökordsverktyg som Googles Adword Sökordsverktyg, Wordtracker eller Keyword Discovery. Inga svenska tidningar är i närheten av det virtuosa anglosaxiska rubriksättandet. Våra rubriker är så mycket tråkigare, men därmed också lättare att optimera. Jag har tidigare […]

Många amerikanska tidningar satsar på sökmotoroptimerade rubriker på sina webbupplagor skriver C-net. De som ligger på fronten använder till och med sökordsverktyg som Googles Adword Sökordsverktyg, Wordtracker eller Keyword Discovery.

Inga svenska tidningar är i närheten av det virtuosa anglosaxiska rubriksättandet. Våra rubriker är så mycket tråkigare, men därmed också lättare att optimera. Jag har tidigare skrivit om ICA Kuriren som fördubblade sin sökmotortrafik på några månader genom att tänka på sökmotorerna när de lägger upp artiklar på webben.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.