Sociala webbens värde
BY ON Jun 2, 2007
0

I samma ögonblick som jag bestämde mig för att inte åka till Reboot i Köpenhamn så ångrade jag mig. BBC och Erik Stattin är åtminstone på plats. På Reboot vet man att framtidens värdeskapande ligger i att kontrollera användarnas utdelning av innehåll. En av deltagarna Ross Mayfield från det socialmjukvaruföretaget Socialtext summerar: Everyone that is […]

I samma ögonblick som jag bestämde mig för att inte åka till Reboot i Köpenhamn så ångrade jag mig. BBC och Erik Stattin är åtminstone på plats.

På Reboot vet man att framtidens värdeskapande ligger i att kontrollera användarnas utdelning av innehåll. En av deltagarna Ross Mayfield från det socialmjukvaruföretaget Socialtext summerar:

Everyone that is doing well, and the greatest pattern of Web 2.0, is creating value by sharing control.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.