Nätet resebranschens första mediekanal
BY ON Jun 15, 2007
0

Internet är resebranschens första mediekanal. Och all marknadsföring går ut på att driva in de ressugna på den egna sajten, skriver Resumé i senaste numret. Idag bokar 40 procent av Vings resenärer sina resor över nätet och Fritidsresor närmar sig en femtioprocentig bokningsgrad på nätet Oavsett kanal – print, tv eller utomhus – så ska […]

Internet är resebranschens första mediekanal. Och all marknadsföring går ut på att driva in de ressugna på den egna sajten, skriver Resumé i senaste numret.

Idag bokar 40 procent av Vings resenärer sina resor över nätet och Fritidsresor närmar sig en femtioprocentig bokningsgrad på nätet

Oavsett kanal – print, tv eller utomhus – så ska kommunikationen driva kunden mot webben, säger Mathias Lindström på Fritidsresor.

Vings stora tv-kampanj under våren har också varit fokusera på Youtube-personligheten Matt Harding som dansar sig runt jorden. Så Ving flög in Harding till Turkiet för att dansa.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.