Lunarstorm tyngs av UK-satsning
BY ON Aug 10, 2007
2

Lunarworks Holding, bolaget bakom Lunarstorm, ökade sin omsättning till 90,1 miljoner kronor (70,1) under förra året. Samtidigt tappade de i vinst på grund av att deras verksamhet i Storbritannien går sämre än väntat. Vinsten slutade trots detta på 9,4 miljoner kronor (16,8). Lunarstorm startade under första halvåret 2007 ett större utvecklingsprojekt som ska resultera i […]

Lunarworks Holding, bolaget bakom Lunarstorm, ökade sin omsättning till 90,1 miljoner kronor (70,1) under förra året. Samtidigt tappade de i vinst på grund av att deras verksamhet i Storbritannien går sämre än väntat. Vinsten slutade trots detta på 9,4 miljoner kronor (16,8).

Lunarstorm startade under första halvåret 2007 ett större utvecklingsprojekt som ska resultera i ” en rad nya tjänster med fokus på multimedia”, enligt årsredovisningen.

I april lanserade man också en videotjänst som i juni resulterade i 1 miljon filmvisningar. Alla vill göra en YouTube och Lunarstorm borde ha förutsättningarna. Men jag tror att Lunarstorm kommer att få det allt besvärligare med sina globala konkurrenter. Högstadieeleverna kommer de fortsätta att äga, men ingen över 25 med ärliga avsikter kommer att vilja närma sig Lunarstorm i framtiden. Samtidigt som lokala konkurrenter som Apberget äger sin lokala marknad.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Facebook har blivit Lunarstorms störste konkurrent, tillsammans med den allt växande bloggosfären. Blogg+Bilddagbok (bilddagboken.se)+Facebook är numer standard och fyller den funktion som MSN Messenger saknar. Alla dessa tjänster gör att Lunarstorm får allt färre anhängare…

    Så de gör nog rätt i att försöka utveckla nya tjänster. Köpet av bilddagboken var nog inte så dumt det heller, även om den tjänsten är allt för dålig för att överleva när Flickr blir ett erkänt begrepp även bland yngre personer.

  • Gillar din blogg!