Internet tog 11 procent av medieinvesteringarna i Q2
BY ON Aug 27, 2007
0

När investeringar i reklam bromsades upp under andra kvartalet var det bara internet som visade på en fortsatt kraftig tillväxt. Under Q2 ökade investeringarna i internetreklam med när 33 procent till 11 procent av hela mediekakan, skriver Institutet för reklam och mediestatistik. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att tillväxten inom internet mest […]

När investeringar i reklam bromsades upp under andra kvartalet var det bara internet som visade på en fortsatt kraftig tillväxt. Under Q2 ökade investeringarna i internetreklam med när 33 procent till 11 procent av hela mediekakan, skriver Institutet för reklam och mediestatistik.

Man behöver inte vara Einstein för att förstå att tillväxten inom internet mest handlar om sponsrade länkar.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.