Marknadsföring 2.0 för bokbranschen
BY ON Sep 3, 2007
0

Jag vill inspirera svenska bokförlag att utnyttja framtidens marknadsföringskanaler fullt ut. Därför arrangerar jag tre heldagar om internetmarknadsföring för bokförlag i Stockholm 30/10, i Lund 31/10 och i Göteborg 1/11. Det fullständiga programmet hittar ni här. Internet ger helt nya möjligheter för mindre förlag att marknadsföra sina böcker. Med kreativitet och framåtanda går det att […]

Jag vill inspirera svenska bokförlag att utnyttja framtidens marknadsföringskanaler fullt ut. Därför arrangerar jag tre heldagar om internetmarknadsföring för bokförlag i Stockholm 30/10, i Lund 31/10 och i Göteborg 1/11. Det fullständiga programmet hittar ni här.

Internet ger helt nya möjligheter för mindre förlag att marknadsföra sina böcker. Med kreativitet och framåtanda går det att synas utan miljonbudgetar. På samma sätt kan större förlag bättre marknadsföra sina mindre författarskap via internet.

Tanken att arrangera en konferens om marknadsföring väcktes när jag arbetade som reporter på Svensk Bokhandel. När jag i juni pratade om sökmarknadsföring för ett gäng Noff-förlag blev jag glatt överraskad över hur intresserade de var av internetmarknadsföring. Men tiden räckte inte till den gången – därför ordnar jag nu heldagar med flera föreläsare i Stockholm, Lund och Göteborg. Väl mött.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.