Bilagehysterin urvattnar reklamvärdet

Jag prenumererar på två utmärkta dagstidningar: Svenska Dagbladet och Dagens Industri. Vid frukostbordet börjar jag alltid med att sortera bort alla reklambilagor från tidningarna. Särskilt Svenska Dagbladet är besvärlig då kulturdelen är gömd in någon tråkig reklambilaga om att jag borde flytta till Nyköping.

I morse räknade jag fem reklambilagor. Värdet av bilagorna för annonsörerna måste urholkas av mängden. Trots att jag älskar prylar är det länge sedan jag bläddrade igenom någon av PC Citys, On Offs, El-Gigantens eller Sibas otaliga bilagor.

One thought on “Bilagehysterin urvattnar reklamvärdet

  1. Värst är ändå Media Planet som varje vecka lyckas lura på framförallt DI fullkomligt meningslösa och innehållslösa bilagor om någon riktigt smal infallsvinkel vars eventuella intressenter ändå inte läser DI hemma.

Comments are closed.