Bilagehysterin urvattnar reklamvärdet
BY ON Sep 27, 2007
1

Jag prenumererar på två utmärkta dagstidningar: Svenska Dagbladet och Dagens Industri. Vid frukostbordet börjar jag alltid med att sortera bort alla reklambilagor från tidningarna. Särskilt Svenska Dagbladet är besvärlig då kulturdelen är gömd in någon tråkig reklambilaga om att jag borde flytta till Nyköping. I morse räknade jag fem reklambilagor. Värdet av bilagorna för annonsörerna […]

Jag prenumererar på två utmärkta dagstidningar: Svenska Dagbladet och Dagens Industri. Vid frukostbordet börjar jag alltid med att sortera bort alla reklambilagor från tidningarna. Särskilt Svenska Dagbladet är besvärlig då kulturdelen är gömd in någon tråkig reklambilaga om att jag borde flytta till Nyköping.

I morse räknade jag fem reklambilagor. Värdet av bilagorna för annonsörerna måste urholkas av mängden. Trots att jag älskar prylar är det länge sedan jag bläddrade igenom någon av PC Citys, On Offs, El-Gigantens eller Sibas otaliga bilagor.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Värst är ändå Media Planet som varje vecka lyckas lura på framförallt DI fullkomligt meningslösa och innehållslösa bilagor om någon riktigt smal infallsvinkel vars eventuella intressenter ändå inte läser DI hemma.