Hennes & Mauritz tror på e-handel
BY ON Sep 27, 2007
0

Klädkedjan H & M tror på e-handel. Just nu rullar kedjan ut sin näthandel på den tyska och österrikiska marknaden, efter ett lyckat år i Nederländerna. Onlineförsäljningen är det som ökar mest i framtiden och där står H&M starkt. Kombinationen av onlineförsäljning, katalog och butik kommer att bli viktig för detaljhandeln de kommande åren, säger […]

Klädkedjan H & M tror på e-handel. Just nu rullar kedjan ut sin näthandel på den tyska och österrikiska marknaden, efter ett lyckat år i Nederländerna.

Onlineförsäljningen är det som ökar mest i framtiden och där står H&M starkt. Kombinationen av onlineförsäljning, katalog och butik kommer att bli viktig för detaljhandeln de kommande åren, säger vd-n Rolf Eriksen till E24.

I Nederländerna fick onlineförsäljning försäljningen att öka med 23 procent i lokal valuta för H&M.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.