Dustin störst e-handlaren i Sverige

Fredrik Wass på Internetworld refererar mitt föredrag svensk e-handel under Webbdagarna den 24 oktober. Det finns en del godbitar där. De som verkligen vill gräva ner sig i nyckeltal om Sveriges framgångsrikaste e-handlare får ge sig till tåls till nästa Internetworld är ute.

Efter min presentation frågade en i publiken hur mycket webb 2.0 det är bland Sveriges framgångsrikaste e-handlare. Svaret är, med några få undantag, ingenting alls. Discshop har en sjysst betygsfunktion – annars är det oerhört fattigt. De flesta e-handlare i Sverige är online-kataloger – ingenting annat. Så kommer det nog att förbli så länge de tjänar pengar på sina i grunden trista butiker. Samtidigt öppnas ett fönster där utmanare kan konkurrera med de etablerade butikerna med hjälp av spännande interaktiva sajter där kunderna blir mer än kunder och shoppingglädjen får plats.

2 thoughts on “Dustin störst e-handlaren i Sverige

  1. Hej Urban!
    Jag jobbar på Aitellu Business Intelligence, kanske har du hört talas om oss?

    Vi har lanserat en tjänst ihop med Pricerunner och Dagens PS med syftet att ge läsaren ett direkt mervärde i form av bästa pris gällande de produkter som nämns i artikeln. Skulle vara oerhört spännande att höra din åsikt kring detta http://dagensps.se/article.aspx?articleID=41477&categID=75

Comments are closed.