Svårt att blåsa liv sociala webbar
BY ON Nov 1, 2007
0

Rasmus på Daytona skriver intressant om myten om användargenererat innehåll: Den långa svansen har med andra ord ofta ett mycket kort och viktigt huvud när det gäller sådant användarinnehåll som kräver en viss investering i skapandet. Ju mer komplicerat innehåll, desto kortare huvud. Lyckas man inte attrahera just de poweranvändare som ska utgöra detta huvud, […]

Rasmus på Daytona skriver intressant om myten om användargenererat innehåll:

Den långa svansen har med andra ord ofta ett mycket kort och viktigt huvud när det gäller sådant användarinnehåll som kräver en viss investering i skapandet. Ju mer komplicerat innehåll, desto kortare huvud. Lyckas man inte attrahera just de poweranvändare som ska utgöra detta huvud, och alltså skapa bulken av innehållet, är man dödens. Det är riskabelt att satsa på användargenererat innehåll.

På Webbadagarna berättade också Henrik Torstensson hur han för några år sedan försökte klona Facebook utan att lyckas. Det finns inget sorgligare än en social nätverssajt som saknar socialt liv.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.