MySpace vs Facebook
BY ON Nov 1, 2007
2

Facebooks utveckling till 600 000 svenska användare på några månader har nog stressat upp MySpace som svarat med att etablerar ett eget kontor i Sverige. Med femton år som journalist i bagaget så har jag mycket svårt att tro att journalister på svenska mainstreammedia själva började granska Facebooks minst sagt dubiösa användarkontrakt. Någon har tipsat […]

Facebooks utveckling till 600 000 svenska användare på några månader har nog stressat upp MySpace som svarat med att etablerar ett eget kontor i Sverige. Med femton år som journalist i bagaget så har jag mycket svårt att tro att journalister på svenska mainstreammedia själva började granska Facebooks minst sagt dubiösa användarkontrakt. Någon har tipsat dem. Vem tror ni har mest intresse av att Facebook får dålig press?

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Urban: Självklart men är verkligen en svensk marknad så viktig för Myspace? Jag tror iofs att googles nya Sociala nätverk kommer att vara en större fara mot facebook än vad myspace kommer någonsin utgöra…oavsett de senaste händelserna i media…

  • Urban Lindstedt

    Den svenska marknaden är inte viktig för någon internationell aktör. Men om man ändå har personer på plats så lär de göra någonting.