Amazon Kindle blir bokbranschens Ipod
BY ON Nov 23, 2007
0

Amazon Kindle sålde ut på 5,5 timmar. Amazons nya e-bokläsaren för 399 dollar med en mobil uppkoppling, plats för 200 böcker och möjlighet att läsa tidningar slog uppenbart ann en ton hos kunderna och nya e-bokläsare kommer inte finnas tillgänglig förrän den 5 december. E-boken har inte blivit den succé som många hoppats på. Varför […]

Amazon Kindle sålde ut på 5,5 timmar. Amazons nya e-bokläsaren för 399 dollar med en mobil uppkoppling, plats för 200 böcker och möjlighet att läsa tidningar slog uppenbart ann en ton hos kunderna och nya e-bokläsare kommer inte finnas tillgänglig förrän den 5 december.

E-boken har inte blivit den succé som många hoppats på. Varför krångla med dyra apparater när en pocket kostar några tior? Men med Kindle har Amazon tagit fram en prototyp för en produkt som kan bli bokbranschens motsvarighet till musikbranschens Ipod. Det var Ipod i kombination med Itunes som verkligen drog igång försäljningen av nedladdningsbar musik.

Jag trivs fortfarande bra med pappersböcker, men på resa vore Kindle en hit. Min packning brukar till en tredjedel bestå av böcker och tidningar. För vad är det för mening att vara ledig om man inte har något bra att läsa?

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.