Lär er av Coolstuff
BY ON Dec 7, 2007
0

Internetworld har lagt ut min artikel om nätbutiken Coolstuff. Artiklen skulle egentligen ha publicerats tillsammans med min genomgång av de viktigaste e-handlarna i Sverige, men redaktionen accepterade inte att jag skrev om den näst lönsammaste e-handlaren utan jag var istället tvungen att skriva om Zoovillage som helt vägrar att tala med media. Även om jag […]

Internetworld har lagt ut min artikel om nätbutiken Coolstuff. Artiklen skulle egentligen ha publicerats tillsammans med min genomgång av de viktigaste e-handlarna i Sverige, men redaktionen accepterade inte att jag skrev om den näst lönsammaste e-handlaren utan jag var istället tvungen att skriva om Zoovillage som helt vägrar att tala med media.

Även om jag respekterar folk som inte vill bli omskrivna så tycker jag Zoovillage är riktiga tråkmånsar som vägrar att ställa upp för intervju för branschtidningen Internetworld. De är nog mest oroliga för att de ska få fler copycats som knaprar på deras 27-procentiga vinstmarginal.

Coolstuff däremot var riktigt trevliga. Köp gärna era roligaste julklappar där.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.