Tveksam kundtjänst hos Tre
BY ON Jan 25, 2008
1

Kompisar brukade tracka mig för att jag hade ett Halebop-abonnemang till mobilen. Inte riktigt representativt med ett kontantkort för en man i 40-årsåldern, tyckte de. Glirningarna var inte anledningen att jag i någon vecka före jul bestämde mig för att byta till Tre – problemet var att Halebops mottagning i lägenheten var usel trots att […]

Kompisar brukade tracka mig för att jag hade ett Halebop-abonnemang till mobilen. Inte riktigt representativt med ett kontantkort för en man i 40-årsåldern, tyckte de. Glirningarna var inte anledningen att jag i någon vecka före jul bestämde mig för att byta till Tre – problemet var att Halebops mottagning i lägenheten var usel trots att jag bor på en av de högsta punkterna i Stockholm.

Eftersom jag redan hade ett inarbetat mobilnummer ville jag portera det till mitt nya abonnemang. Men det tog tid. Efter tre veckor mejlade jag till Tres kundtjänst och fick tillbaka frågan vad jag hade för organisationsnummer. Några dagar senare gick jag in i en Tre-butik och först då skickade ansökan om portering iväg till Halebop/Telia. Åtta dagar senare var numret flyttat.

Man undrar över hur Tres kundtjänst fungerar? Mejl funkar uppenbart inte och man måste som kund gå in i en butik och trycka på för att de ska skicka iväg min porteringsansökan.

Hur gick det med mottagningen? Den blev betydligt bättre.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Jag råkade ut för en liknande sak, skillnaden var att jag redan tröttnat på Tre. Detta gällde framförallt deras kundtjänst.

    Min plan var att portera mitt nummer från Tre och flytta det till Telia istället. Det hela gick till så att jag tecknade ett abbonemang hos Telia. Sedan skulle de sköta nummerflytten och kontakten med Tre.
    Tiden gick och jag väntade på ett sms som skulle berätta att Tre släppt numret och att allt var klart. Inget hände. 5 dagar senare får jag reda på att Tre ”slarvat bort” den ansökan om portering som Telia skickade. Ny porteringsansökan skrevs och skickades. Inget hände igen. På tredje försöket lyckades dock flytten. Jag tror inte jag kommer vara kund hos Tre igen.