Internet ökade med 20 procent Q1 2008

Reklamstatistik Sveriges Mediebyråer

Internetannonseringen som går via mediebyråer ökade med 20 procent under första kvartalet 2008. Internet är det annonsmedium som ökar mest, enligt statistisk från organisationen Sveriges Mediebyråer. All reklam som går via mediebyråer ökade med 6,4 procent under samma period. Internet är den tredje största reklamkategorin hos efter TV och Dagspress storstad.
– Internet är för många kunder nu huvudmedia för flera kampanjer, Per Rosvall, VD för Sveriges Mediebyråer.
Tillväxten inom internetreklamen har dock mattats av om man jämför med Q1 2007.

3 thoughts on “Internet ökade med 20 procent Q1 2008

  1. Urban, lite mer insights om Internet kunde man kanske kräva av dig, Internet ökar…vilken del? varför? är Internet EN sak? är hela ökningen sök? drar bannerannonseringen ner ökningen?

  2. Du har rätt, lite mer analys är det minsta man kan vänta sig. Jag ska skärpa mig – det är lätt att bli slö när man bloggar. Siffrorna från Mediebyråerna avslöjar inte vilka delar av internetmarknadsföringen som växer. Men utifrån IRM:s siffror så borde det vara sponsrade länkar som växer mest. Sedan är jag osäker på hur mediebyråerna ser på internet.

Comments are closed.