Snabb etablering i sökmotorerna
BY ON Aug 1, 2008
1

Min sajt E-handelstrender är ett bra exempel på att det med rätt strategi är enkelt att etablera en sajt hos sökmotorerna på några månader. På drygt tre månader har den uppnått Pagerank 4 hos Google. Detta har redan belönats med en hyfsad ström av besökare från sökmotorerna. Nästan 60 procent av besöken kommer via sökmotorer. […]

Min sajt E-handelstrender är ett bra exempel på att det med rätt strategi är enkelt att etablera en sajt hos sökmotorerna på några månader. På drygt tre månader har den uppnått Pagerank 4 hos Google. Detta har redan belönats med en hyfsad ström av besökare från sökmotorerna. Nästan 60 procent av besöken kommer via sökmotorer. Jag räknar med några tusen unika besökare i månaden framåt höstkanten. Jag planerar dessutom att publicera mer material på sajten till hösten än jag gjort tidigare.

Ett av framgångsrecepten är att jag använt mig av WordPress utmärkta bloggverktyg. I ett tidigare inlägg kan ni läsa i detalj hur jag anpassade WordPress för sökmotorerna. Dessutom har jag kunnat stötta upp E-handelstrender med ett antal länkar från min etablerade blogg Uppkopplat. När nyhetsbrevet E-handelstrender lanserades fick jag också en del inlänkning från bloggsfären. Att E-handelstrender uppfattas som en blogg (själv ser jag det som en vanlig webbplats) har givit mig många sköna länkar från den generösa bloggsfären.

Naturligtvis underlättar det att ämnet på E-handelstrender är väl avgränsat. Och att jag publicerat rikligt med bra innehåll om e-handel. Samtidigt är just ord som e-handel hårt konkurrensutsatta hos sökmotorerna. Det finns många företag som är beredd att satsa både mer tid och pengar på att toppa sökmotorerna på dessa ord. Tack och lov kan man alltid luta sig tillbaka på den långa svansen inom sök där över 200 ord genererade besök under juli.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.
  • Bra mål du har satt upp. Det gäller bara följa dem och når dit du vill nå.

    Lycka till