Kundernas största nätfrustrationer
BY ON Feb 27, 2009
0

Internetkundernas största frustrationer vid nätköp (andel av kunderna), enligt Opinion Research Corporation, är alla ganska lätta att åtgärda: 1) Ta emot en produkt som inte ser ut som den gjorde på internet 24 procent 2) Att inte kunna prata med en kundtjänst 23 procent 3) Få veta att artikeln är slut efter att kunden lagt […]

Internetkundernas största frustrationer vid nätköp (andel av kunderna), enligt Opinion Research Corporation, är alla ganska lätta att åtgärda:

1) Ta emot en produkt som inte ser ut som den gjorde på internet 24 procent
2) Att inte kunna prata med en kundtjänst 23 procent
3) Få veta att artikeln är slut efter att kunden lagt den i shoppingkorgen 19 procent.
4) Sajten slutar fungera när betalningsstransaktionen utförs 14 procent
5) Otydliga returregler 8 procent
6) Otydliga leveransregler 6 procent.
7) Inte får bekräftelse efter att ordern lagts 6 procent.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.