E-handelstrender når 100 betalande prenumeranter
BY ON Jun 30, 2009
4

Dagen innan jag skickade sista utgåvan av E-handelstrender före sommaruppehållet, nummer i femtio i ordningen sedan starten i april 2008, så nådde jag 100 betalande prenumeranter. Nyhetsbrevet går dock ut till 177 mejladresser då jag tidigare inkluderade tre adresser i ett abonnemang. Dessutom får några vänner och samarbetspartners nyhetsbrevet gratis. En hel del prenumeranter skickar […]

Dagen innan jag skickade sista utgåvan av E-handelstrender före sommaruppehållet, nummer i femtio i ordningen sedan starten i april 2008, så nådde jag 100 betalande prenumeranter. Nyhetsbrevet går dock ut till 177 mejladresser då jag tidigare inkluderade tre adresser i ett abonnemang. Dessutom får några vänner och samarbetspartners nyhetsbrevet gratis.

En hel del prenumeranter skickar brevet vidare så jag uppskattar att runt 500 personer läser nyhetsbrevet varje vecka.

Jag har fått en betydligt mer heterogen prenumerantskara än jag väntade mig. Idag består prenumerantskaran av större och mellanstora e-handlare, e-handelsleverantörer, konsulter och större företag. De små e-handlarna lyser dock med sin frånvaro – de är helt enkelt inte beredd att betala 1995 kronor för en helårsprenumeration. De flesta prenumeranterna finns i Sverige, men också i Norge, Danmark, Finland och Frankrike.

Det roligast är att väldigt få har hoppat av sin prenumeration efter första året. Enbart fyra har hoppat av så här långt.

Jag siktar på att nå 200 prenumeranter innan juluppehållet.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.