Argos utskick ökade kundrecensionerna
BY ON Dec 2, 2009
0

Brittiska multikanalkedjan Argos fick mer än 70 000 kundrecensioner på 24 timmar efter ett e-postutskick som uppmuntrade två miljoner kunder att recensera varor de köpt nyligen. Total fick Argos mer än 90 000 recensioner som ett resultat av kampanjen. – Varje extra recension ökar värdet som andra kunder upplever av riktiga produktrecensioner, säger David Trabuck […]

Brittiska multikanalkedjan Argos fick mer än 70 000 kundrecensioner på 24 timmar efter ett e-postutskick som uppmuntrade två miljoner kunder att recensera varor de köpt nyligen. Total fick Argos mer än 90 000 recensioner som ett resultat av kampanjen.

– Varje extra recension ökar värdet som andra kunder upplever av riktiga produktrecensioner, säger David Trabuck på Argos till Retail-Week.

46 procent av européerna anser att andra kunders produktrecensioner är viktig information inför ett köp, enligt EIAA Mediascope Europe 2008. Därför är kunders produktrecensioner säljdrivande. Även negativa recensioner kan driva försäljning eftersom det ökar recensionernas trovärdighet.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.