Öka försäljningen med ”Så-gör-du-artiklar”
BY ON Dec 23, 2009
0

Genom att publicera så-gör-du-artiklar på din nätbutik kan du driva trafik, förbättra rankingen i sökmotorerna, visa på er expertis och allt sammantaget öka försäljningen, skriver Practical Ecommerce. Bra innehåll är ett utmärkt sätt att bygga upp ert varumärke som experter inom ert produktområde. Bra artiklar kan också generera länkar från sajter, bloggar och andra sociala […]

Genom att publicera så-gör-du-artiklar på din nätbutik kan du driva trafik, förbättra rankingen i sökmotorerna, visa på er expertis och allt sammantaget öka försäljningen, skriver Practical Ecommerce.

Bra innehåll är ett utmärkt sätt att bygga upp ert varumärke som experter inom ert produktområde. Bra artiklar kan också generera länkar från sajter, bloggar och andra sociala medier som i sin tur höjer er butiksranking i sökmotorer samt genererar direkttrafik.

Bra faktaartiklar kan också minska trycket på er kundsupport och minska andelen returer.

Ni kan exempelvis skriva om:

  • Vilken typ av produkt ska jag köpa?
  • Hur kan man välja mellan produkt A och produkt B?
  • Vilken version är bäst för mig?
  • Varför använda produkten X jämfört med andra produkter?
  • Hur man installerar och / eller monterar produkten X.
  • Hur du använder produkten X.
  • Fem sätt att använda produkten X för att skapa __.
  • Idéer för att använda produkten X i ditt hemmakontor, i skolan och i bilen.
  • Tillbehörsguide för produkter.
  • Referens- och jämförelsetabell för produkter.
  • About the author
    Urban Lindstedt
    Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.