Rikta Googleannonser mot ämnen
BY ON Mar 24, 2010
0

Google Adwords har lanserat möjligheten att rikta annonser i Googles innehållsnätverk efter ämnen och inte bara som tidigare efter sökord. Annonsörer kan välja mellan 1750 olika ämnen och underämnen för att hitta rätt målgrupp. Normalt är det söknätverket som är det mest effektiva att annonsera i hos Google Adwords. Men erfarna annonsörer kan alltid pröva […]

Google Adwords har lanserat möjligheten att rikta annonser i Googles innehållsnätverk efter ämnen och inte bara som tidigare efter sökord. Annonsörer kan välja mellan 1750 olika ämnen och underämnen för att hitta rätt målgrupp.

Normalt är det söknätverket som är det mest effektiva att annonsera i hos Google Adwords. Men erfarna annonsörer kan alltid pröva att lägga upp separata kampanjer hos Google Adwords som enbart går i Googles innehållsnätverk. Och nu finns det nya möjligheter att styra visningen mot rätt målgrupp genom att välja ämnen istället för sökord.

Precis som de övriga inriktningsalternativen i Display-nätverket stöds alla annonsformat vid innehållsinriktning på ämnen, t.ex. text-, visnings-, video- och interaktiva medieannonser, samt alla Googles budgivningsalternativ såsom kostnad per klick (CPC), kostnad per tusen visningar (CPM) samt kostnad per avslut (CPA).

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.