Få fler länkar i Adwordsannonsen
BY ON Okt 23, 2010
0

Du kan öka värdet på dina Adwordsannonser genom att lägga till extra länkar som visas när Google bedömer att din annons är extra relevant för användaren. Då kan så många som fyra länkar visas i din annons till flera olika undersidor på din sajt. Du kan lägga till upp till tio platslänkar till mer detaljerat […]

Du kan öka värdet på dina Adwordsannonser genom att lägga till extra länkar som visas när Google bedömer att din annons är extra relevant för användaren. Då kan så många som fyra länkar visas i din annons till flera olika undersidor på din sajt.

Du kan lägga till upp till tio platslänkar till mer detaljerat innehåll på din webbplats, utöver målsidan. Så här gör du hos Google Adwords:

1. Markera kryssrutan bredvid alternativet som betyder att du vill utöka annonserna med länkar till avsnitt på din webbplats under Annonstillägg > Sitelinks.

2. Skriv namnen på och webbadresserna till högst tio interna länkar (ange de viktigaste länkarna först).

3. Klicka på Spara när du har lagt till alla länkar.

Läs mer hos Google Adwords.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.