Framhåll ditt unika värde
BY ON Mar 20, 2011
0

Det är dyrt att köpa trafik, därför är det smart att göra det mesta av de besökare man faktiskt får. Det enklaste sättet är att förbättra texten under rubriken ”Om oss”. Genom att berätta personligt om varför du startade butiken och vad du kan erbjuda kunderna så kommer besökarna att uppleva det tryggare att handla […]

Det är dyrt att köpa trafik, därför är det smart att göra det mesta av de besökare man faktiskt får.

Det enklaste sättet är att förbättra texten under rubriken ”Om oss”. Genom att berätta personligt om varför du startade butiken och vad du kan erbjuda kunderna så kommer besökarna att uppleva det tryggare att handla av dig. Berätta din historia med text, bilder och kanske med video. Det är sällan en slump att just du började sälja produkt x.

Det gäller att ta fram det unika med ditt företag och dina produkter. Har du lång erfarenhet av produkterna och därför fått ihop ett extra bra sortiment? Älskar du dina produkter?

Kommer du att anstränga dig för att kunderna verkligen blir nöjda? Detta budskap ska helst genomsyra alla texter på sajten.

Var också tydlig med hur kunderna kan nå dig. Nöj dig inte med ett meddelandeformulär utan lägg gärna ut personliga mejladresser, personliga telefonnummer, men var tydlig med att kunderna helst bör använda er kundtjänstadress så att inte mejl hamnar mellan stolar för att du är sjuk eller är på semester.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.