Gör kategorisidorna mer säljande
BY ON Maj 12, 2011
0

Konverteringstips fokuserar ofta på produktsidor. Men kunder som bläddrar igenom en butiks sortiment använder ofta kategorisidorna. Practical Ecommerce presenterar några intressanta tips på hur kategorisidorna kan bli mer säljande: Erbjud rabatt på en hel kategori när du rear, så slipper kunderna fundera så mycket eller leta efter reaprodukter. Låt kunden ändra hur många produkter som […]

Konverteringstips fokuserar ofta på produktsidor. Men kunder som bläddrar igenom en butiks sortiment använder ofta kategorisidorna. Practical Ecommerce presenterar några intressanta tips på hur kategorisidorna kan bli mer säljande:

  • Erbjud rabatt på en hel kategori när du rear, så slipper kunderna fundera så mycket eller leta efter reaprodukter.
  • Låt kunden ändra hur många produkter som visas på varje sida. Då låter du dem själva kontrollera hur snabbt sidorna laddas.
  • Lyft fram fler än bara en produkt på kategorisidorna, så att alla besökare kan hitta något av intresse.
  • Använd underkategorier ifall det finns fler än ett dussin produkter i en kategori.
  • Gör det möjligt att förstora bilder redan på kategorisidan – iallafall om det visuella har betydelse för de produkter du säljer.
  • Bilden: Some rights reserved Emaelcubo

    About the author
    Urban Lindstedt
    Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.