Top Streetwear.com blir TS.com

Modebutiken Top Streetwear har köpt domänen TS.com för ett par miljoner kronor och byter därmed koncernnamnet till TS. Idag pekas TS.com mot Topstreetwear.com, men tanken är att inom ett par månader göra TS.com till huvuddomän.

– Vi vill kunna sälja allt, inte bara streetwear. Allt från godis till tv-spel, säger Sïmon Saneback på TS till E-handelstrender.
För att inte oroa kunderna i onödan skyndar TS långsamt med att rulla ut den nya domänen. Idag pekas TS.com mot Topstreatwear.com och på själva sajten kommuniceras bägge domänerna. Om ett par månader blir det Topstreetwear.com som pekas mot TS.com.

Sedan hösten 2010 har Top Streetwear nya tunga ägare med bakgrund inom detaljhandel och riskkapital. De nya ägarna möjliggör stora ambitioner. Därför har TS nyligen öppnat en flagship store i Helsingfors och det ryktas om ett nytt franchisekoncept med ett tjugotal butiker i Norden.

TS har idag fokus på de nordiska marknaderna och har förutom i Sverige bolag i Danmark, Finland och snart i Norge. TS är ett exempel på hur nischade modeaktörer måste vara. De är nischade på det som kallas för Urban Streetwear och har ensamrätt på 70 procent av sitt utbud. Junkyard har Skate Streetwear medan Carliroots är nischade mot Fashion Streetwear.