Omvärldsbevakning resebranschen

Startar omvärldsbevakning för resebranschen

Journalisters kompetens är i allra högsta grad efterfrågad idag, men det är inte inte mediehusen, som knäar under annonskronornas flykt till Google och Facebook, som efterfrågar den.

Den 11 maj lanserar jag tillsammans med min tidigare chef Katarina Myrberg en digital omvärldsbevakningstjänst för nyckelpersoner inom resebranschen – Incheckad Premium. Målgruppen är beslutsfattare på researrangörer, resebyråer, hotell, flygbolag och andra reserelaterade företag.

De stora mediehusen har svårt att ta betalt för digitalt innehåll. De är inte beredda att tänka tillräckligt smalt eftersom de fortfarande är fast idén kring mass-medier. Vi klarar oss med 100 prenumeranter, men vill naturligtvis ha fler.

Incheckad Premium bygger på analysen att det finns massor av information, nyheter och rapporter om resebranschen, men beslutsfattare hinner inte följa med i flödet och har svårt att värdera olika händelser och nyheter.

Resebranschen är utsatt för ett högt förändringstryck på grund av digitaliseringen. Det är här Incheckad Premium kommer in. Vi kommer att hjälpa små som stora att hänga med i vad som egentligen händer i resebranschen och vilka konsekvenser det får för alla inblandade.

Incheckad Premium kommer att ha stort fokus på den snabba digitala utvecklingen och nya spelare, som utmanar den svenska resebranschen. Incheckad utnyttjar dessutom digitala verktyg för att fånga upp ny ekonomisk information om de svenska reseföretagens bokslut.

Incheckad Premimum är som en insatt vän i mediebruset. Våra kunder kan känna sig trygga med att de hela tiden är uppdaterade om alla viktiga trender och händelser i branschen – och på sina lokala och globala konkurrenter.