Kina e-handel
E-handelstrender 11: Kina nu största utlandsmarknad
BY ON Nov 14, 2016
0

I elfte avsnittet av E-handelstrender pratar vi om att Kina nu är svenska konsumenters största utlandsmarknad, varför Instagram håller på att bli en populär kanal för e-handlare samt att Amazon ska etablera sig i Singapore.  Medverkande är programledare Urban Lindstedt; Carin Blom, detaljhandelsexpert Postnord, och Åsa Lundborg Ling, marknadschef på plattformsleverantören Litium. E-handelstrender är en […]

I elfte avsnittet av E-handelstrender pratar vi om att Kina nu är svenska konsumenters största utlandsmarknad, varför Instagram håller på att bli en populär kanal för e-handlare samt att Amazon ska etablera sig i Singapore. 

Medverkande är programledare Urban Lindstedt; Carin Blom, detaljhandelsexpert Postnord, och Åsa Lundborg Ling, marknadschef på plattformsleverantören Litium.

E-handelstrender är en podd där journalisten och e-handelsexperten Urban Lindstedt tillsammans med medverkande från e-handelsvärlden diskuterar den senaste veckans vikigaste e-handelsnyheterna under drygt 30 minuter. Tre ämnen och tre medverkande.

Så lyssnar du:

Prenumerera via Itunes/Podcaster

Lyssna strömmande ovan.

Ladda ner avsnittet eller lyssna strömmande hos Soundcloud.

Podden sponsras av betalföretaget Arvato som erbjuder smidiga betalningar för alla kanaler.

Länkar till nyheter som diskuteras i podden:

E-barometern Q3. Kina är nu populäraste utlandsmarkanden för svenskar

Svenskarna och Internet 2016

Amazon satsar på Sydostasien

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.