E-handelstrender 18: Facebook viktigare än Google för e-handlarna
BY ON Feb 25, 2017
0

I 18:e avsnittet av podcasten E-handelstrender pratar vi om mode- och skosegmentets framtid på nätet och offline. Vi uppmärksammar att Facebook nu är det viktigaste verktyget för marknadsföring för svenska e-handlare, enligt E-barometern 2016. Slutligen gräver vi i sportbutiken Sportamores bokslutskommuniké för 2016. Borde fler göra en sportamore? Medverkande är journalisten Urban Lindstedt, e-handlaren Fredrik […]

I 18:e avsnittet av podcasten E-handelstrender pratar vi om mode- och skosegmentets framtid på nätet och offline. Vi uppmärksammar att Facebook nu är det viktigaste verktyget för marknadsföring för svenska e-handlare, enligt E-barometern 2016. Slutligen gräver vi i sportbutiken Sportamores bokslutskommuniké för 2016. Borde fler göra en sportamore?

Medverkande är journalisten Urban Lindstedt, e-handlaren Fredrik Hammarqvist som grundat Grandshoes samt Åsa Lundborg Ling, marknadschef för e-handelsplattformen Litium.

Så lyssnar du:

Det går också att lyssna via Itunes/Podcaster, Acast, Pocket Casts, Soundcoud eller alla andra fantastiska podd-appar.

Podcasten E-handelstrender är möjlig med hjälp av våra fantastiska sponsorer AfterPay, Postnord och Askås.

Vi är stolta att samarbeta med en av Sveriges bästa e-handelsplattformar Askås som har arbetar i 20 år med att ta fram en oerhört kompetent e-handelsplattform som passar både nya e-handlare och etablerade större e-handlare som Furniturebox, Desenio, Care of Carl och Hobbex med flera.

Att Sveriges viktigaste e-handelsföretag Postnord sponsrar E-handelstrender är viktigt för oss. Den 21 februari släpper Postnord e-barometern som ger dig de viktigaste siffrorna om svensk e-handel. Signa upp dig på postnord.se/ebarometern för att få den direkt i maillådan vid släpp. Dessutom kan du även anmäla dig till deras frukostseminarier som hålls i Sthlm, Borås och Göteborg där rapporten presenteras! Du kommer få färsk statistik presenterad för dig samt lyssna till spännande företrädare i branscher som delar med sig av insikter från året som gått!

Sist men inte minst så fortsätter betallösningen AfterPay att sponsra E-handelstrender.

Med AfterPay kan du enkelt och smidigt erbjuda faktura och delbetalning i kassan i alla nordiska länder och du kan lätt expandera vidare till  länder som Tyskland, Holland och Österrike.

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.