E-handelstrender 18: Facebook viktigare än Google för e-handlarna

I 18:e avsnittet av podcasten E-handelstrender pratar vi om mode- och skosegmentets framtid på nätet och offline. Vi uppmärksammar att Facebook nu är det viktigaste verktyget för marknadsföring för svenska e-handlare, enligt E-barometern 2016. Slutligen gräver vi i sportbutiken Sportamores bokslutskommuniké för 2016. Borde fler göra en sportamore?

Medverkande är journalisten Urban Lindstedt, e-handlaren Fredrik Hammarqvist som grundat Grandshoes samt Åsa Lundborg Ling, marknadschef för e-handelsplattformen Litium.

Så lyssnar du:

Det går också att lyssna via Itunes/Podcaster, Acast, Pocket Casts, Soundcoud eller alla andra fantastiska podd-appar.

Podcasten E-handelstrender är möjlig med hjälp av våra fantastiska sponsorer AfterPay, Postnord och Askås.

Vi är stolta att samarbeta med en av Sveriges bästa e-handelsplattformar Askås som har arbetar i 20 år med att ta fram en oerhört kompetent e-handelsplattform som passar både nya e-handlare och etablerade större e-handlare som Furniturebox, Desenio, Care of Carl och Hobbex med flera.

Att Sveriges viktigaste e-handelsföretag Postnord sponsrar E-handelstrender är viktigt för oss. Den 21 februari släpper Postnord e-barometern som ger dig de viktigaste siffrorna om svensk e-handel. Signa upp dig på postnord.se/ebarometern för att få den direkt i maillådan vid släpp. Dessutom kan du även anmäla dig till deras frukostseminarier som hålls i Sthlm, Borås och Göteborg där rapporten presenteras! Du kommer få färsk statistik presenterad för dig samt lyssna till spännande företrädare i branscher som delar med sig av insikter från året som gått!

Sist men inte minst så fortsätter betallösningen AfterPay att sponsra E-handelstrender.

Med AfterPay kan du enkelt och smidigt erbjuda faktura och delbetalning i kassan i alla nordiska länder och du kan lätt expandera vidare till  länder som Tyskland, Holland och Österrike.