E-handelstrender 30: Content Marketing för e-handlare, vad bygger lojalitet och Klarnas nya pop-logga
BY ON Jun 2, 2017
0

Varumärkesbyggande är den röda tråden i 30:e avsnittet av podcasten E-handelstrender. Content marketing är en fantastisk möjlighet för e-handlare att stärka sina relationer med kunderna. Och det finns inga tråkiga produkter, barat tråkigt innehåll. Vi djupdyker i rapporten E-barometern Q1 2017 för att bättre förstå vilka faktorer som bygger lojalitet och återkommande kunder. Det som […]

Varumärkesbyggande är den röda tråden i 30:e avsnittet av podcasten E-handelstrender. Content marketing är en fantastisk möjlighet för e-handlare att stärka sina relationer med kunderna. Och det finns inga tråkiga produkter, barat tråkigt innehåll. Vi djupdyker i rapporten E-barometern Q1 2017 för att bättre förstå vilka faktorer som bygger lojalitet och återkommande kunder. Det som tidigare var konkurrensfördelar för e-handeln som stort utbud och låga priser är idag hygienfaktorer. Avslutningsvis spekulerar vi friskt kring det som påstås vara Klarnas nya logga – rosa solglasögon.

Medverkande i det 30:e avsnittet av podcasten E-handelstrender är Urban Lindstedt, journalist, Christer Pettersson, e-handelschef på Arvato och Carin Blom, detaljhandelsexpert på Postnord.

Så lyssnar du:

Det går också att lyssna via Itunes/Podcaster, Acast, Pocket Casts, Soundcloud eller alla andra fantastiska podd-appar.

Podd-länkar

Faktorer som bygger lojalitet. E-barometern Q1 2017.

Klarnas nya logga

About the author
Urban Lindstedt
Urban Lindstedt är journalist och författare med en passion för e-handel, yoga och fotboll. Han driver kunskapshuben Uppkopplat för att han aldrig slutar att fascineras av den digitala utvecklingen. Kunskap och nyfikenhet är nyckeln för att lyckas i den digitala världen. Urban skriver, föreläser och konsultar inom e-handel, digitala strategier och digital marknadsföring. Han bor i Stockholm.